Klachtenregeling
Onze school beschikt over een klachtenregeling. In die regeling kunt u lezen welke afspraken er op onze school zijn gemaakt over de behandeling van klachten. Kijk voor het model klachtenregeling op:https://www.conexus.nu/klachtenregeling/
Vertrouwenspersonen
Wanneer u niet met de leerkracht of directeur kunt of wilt spreken heeft onze school vertrouwenspersonen waar u naar toe kunt gaan. Dat zijn Saskia Brouwer (groep 1/2), Marjolijn Vrolijks (groep 5) en Judith Kroes (groep 8). Zij kunnen u helpen en eventueel verwijzen naar de externe vertrouwenspersoon en/of klachtencommissie.
Procedure voor klachten over het onderwijs
Wanneer ouders klachten hebben over het onderwijs, de organisatie of de manier waarop hun kind is behandeld, kunnen ze allereerst terecht bij de groepsleerkracht. Wanneer dit niet tot een bevredigende oplossing leidt, kunnen ze het probleem bespreken met een lid van de directie. We kunnen ons voorstellen dat een ouder behoefte heeft aan ondersteuning ter voorbereiding op het gesprek of tijdens het bespreken van het probleem. Hiertoe kan de ouder/verzorger altijd een beroep doen op de oudergeleding van de MR.
De directie zal beide partijen in het conflict horen en vervolgens tot een uitspraak ter oplossing van het conflict komen. Wanneer het gesprek met de directie niet tot een bevredigende oplossing leidt, kunnen de ouders het bestuur schriftelijk vragen te bemiddelen. Het bestuur zal uiterlijk binnen een maand reageren na de toepassing van hoor en wederhoor.